De geschiedenis van de sneaker

sneaker

Het vroegst bekende gebruik van de term sneaker is in 183 in een brief van Paul Derrida aan Levi Strauss. In The Fashion Bible van de gecrediteerde ontwerper Ralph Lauren legt hij uit dat het besluit om de schoenen met rubberen zolen Strauss sneakers te noemen, was ingegeven door het feit dat Strauss zijn Levi’s werklaars stiekem had opgetild op een feestje toen hij nog een jongeman was.

De eerste geregistreerde gevallen van het woord “Sneakers Den Haag” zijn afkomstig van de marine tijdens de Eerste Wereldoorlog. Soldaten op de stranden gebruikten op creatieve wijze stukjes hout van het met zand volgestroomde schip om een geluidseffect op de mortier te maken wanneer ze granaten in de lucht lieten ontploffen. De houten dekschoentjes die de marinemensen kregen om niet uit te glijden op het natte dek, werden “goodbye to Shoes” of “�/cl Elementary” genoemd.

Historici menen dat de -ness in sneakers wellicht te maken heeft met het feit dat de zolen van anti-slip rubber zijn gemaakt. Toen ze voor het eerst verschenen, werden ze gewoon “pantoffels” genoemd en pas in 1950 werd de naam Sneakers bedacht. Sindsdien heeft de -ness zich over alle domeinen verspreid.

Waar gaat de -ness over? Sommige mensen beweren dat de -ness hen alleen maar betere mode-accessoires maakt. -heden beweren dat de -ness alleen vrouwelijke bewonderaars aantrekt. Zelfs in de -minder zekere dagen van de 20e eeuw behielden sneakers nog steeds een vrolijke houding en hielden ze een jolige houding aan.

De -ness heeft zich zeker over de hele wereld verspreid en zelfs landen als Afrika en Azië bereikt. Deze plotselinge inundatie van nieuwe namen heeft schoenfabrikanten ertoe gedwongen de nederige sneaker opnieuw te bekijken en het ontwerp te evolueren om zich te richten op de markten die om de schoenen vragen.

Tegelijkertijd heeft de concurrentie de fabrikanten gedwongen alles in het werk te stellen om hun product op de markt te brengen. Dit resulteerde in grootse marketingcampagnes. De fabrikanten hebben de vrijheid genomen om stijlen, kleurpatronen, prints en patronen te dupliceren in hun ontwerpen.

Zij zijn zover gegaan dat zij afgedrukte foto’s van wereldberoemde basketbalspelers op de zijkanten van de sneakers hebben aangebracht, waardoor deze er zeer sportief uitzien.Jeans zijn over het algemeen zeer recht – ontworpen, maar de -ness heeft de fabrikanten gedwongen om enzymen Veel bloedingen te maken. Hierdoor wordt de -ness ook donkerder op de poreuze delen.

De evolutie van de sneaker heeft veel hoofden doen omdraaien, van de runways naar de straten en weer terug. Hij is blijven evolueren en veranderen in patronen en kleuren, patroon en design.

De sneakers van vandaag behouden nog steeds hun bescheiden maar prachtige indruk van sportieve verfijning. Ze zijn het icoon van de -heid.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *